[MD-sorular] Determinantla ilgili bir problemim

Yildirim AKBAL hamsiblues at gmail.com
7 Tem 2006 Cum 11:03:56 EEST

İsin ilginç tarafı şu soru aklıma geldi,

Determinant fonksiyonu , F^m*m (m*mlik matris uzayı)------->F   F bir
cisim    simdi bu F cismi elemanları fonksiyonda olabilir bir sayida
olabilir (1,2,3) şiklinde bir uclude olabilir... hatta matriste olabilir
(yanlışım varsa uyarınız)

Hatırladıgım kadarıyla ,determinantın acılımında permütasyonlar vardi ve
2*2*  lik bir determinantın açılımı  5  ile 10 dakika suruyordu.

e peki şu var ben tanımı genişletip iki cisim uzerine hatta üç cisim üzerine
kuramazmıyım matrisi?
atıyorum birinci satıra fonksiyonları ikinci satıra reel sayıları üçüncü
satira kompleks sayıları....

olmazmı ?

                                             sevgiler saygılar...

07.07.2006 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: