[MD-sorular] Cemberde aci, yaricap ve yay bagintilari

Ali Cihan Ciplak alicihan at gmail.com
10 Tem 2006 Pzt 16:35:44 EEST

Bir geometri sorusuna kafa yorarken baska bir soru farkettim ve kendi bilgim
ile isin icinden cikamadim. Bu konuda sizin de cozumleriniz olursa memnun
olurum. Sorum asagidadir:

O merkezli cemberin capi [AB] olsun. C noktasi cember uzerinde herhangi bir
nokta olmak uzere [OC]  yaricap dogrusunu cizelim. COB acisi ile CB yayi
ayni degerdedir. Bununla birlikte eger [CA] dogrusunu cizersek CAB acisinin
da COB acisinin (ayni zamanda CB yayinin) yarisi oldugunu biliyoruz. K
noktasi [AB] dogrusu uzerinde herhangi bir nokta olmak uzere CKB acisinin
degerini gordugu yay, yaricap ve [AK] dogrusu ile ([BK] da olabilir) ifade
edebilir miyiz? Edilebilirse bunu gosteriniz. Bu parametreler cinsinden
ifade edilemiyorsa neden?

Ben onsezi olarak ifade edilebilecegini dusundum ancak cozemedim.

Saygilar...

Ali Cihan