[MD-sorular] doktora basvurulari

istanbul istanbul istanbul02 at gmail.com
23 Tem 2006 Paz 14:50:47 EEST

Herkese selamlar,

Doktora basvurulari ile ilgili listedeki deneyimli kisilere sormak
istiyorum.

Adaylar icin GPA,SoP, referanslar ve GRE,Toefl icin zaten herkes yeterli
bilgiye sahip ya da internette bulunabilir.

Benim merak ettigim bunlarin disindaki kriterler. internette cevabini
bulamadiklarim...

US deki iyi okullardan birisinde Ph.d. yapmak isteyen birisi kabul sansini
artirmak icin ne yapmali.
Diyelim adayin konusuyla ilgili en iyi 5-10 okuldan birisine kabul alabilmek
icin.

1- Basvuru yapan kisinin herhangi bir yayin yapmis olmasinin yada arastirma
tecrubesinin onemi nedir. Hazirlananlar sinavlara ayiracaklari zamanin bir
kismini boyle degerlendirmesi ciddi bir alternatif gibi gorunuyor bana. tum
adaylarin sinav neticeleri iyi cunku)

2- Calisilacak konuyla ilgili prof. lar ile baglantiya gecmek hatta oraya
gidip tanismak ve adayin kendisini tanitmasi. Onemli gorunuyor ama deger mi.

3- Adayin lisans sonrasi is deneyimi ve gecmisinde elde ettigi matematik
disi basarilar. adayin egitmen tecrubesinin onemi nedir, yada akademiya
disindan basvuranlarin sansi.

4- Turkiyedeki universitelerden taninanlar var mi (tabi olumlu taninanlar :)

5- baska tavsiyeler...

US deki ismi en cok bilinen okullardaki mat. dok. yapan turk ogrenci
sayisina bakinca insanin biraz umidi kiriliyor. Sanki bu okullardan kabul
alabilmek icin cok istisnai bir basari sergilemis olmak gerekli gibi
hissediyor insan.
ama belki listeden  olumlu mesajlar gelir.

selamlar.