[MD-sorular] Soyut Cebir

Serdar ENGINOGLU serdarenginoglu at yahoo.com
25 Tem 2006 Sal 12:11:58 EEST

Merhaba
               Çalýþýrken karþýlaþtýðým ve henüz çözümünü bulamadýðým bir kaç sorum var. Çözüm için fikir verebilirseniz sevinirim.
               Sn Fethi ÇALLIALP , Sn Ali DÖNMEZ     ve Sn Halil Ýbrahim Karakaþ'ýn eserlerini paralel takip ettiðim halde konuya yeterince hakim olamýyorum. Ýfade güçlüðü çekiyorum ki bu da bana göre henüz öðrenemediðimin delili. Bu konuda da fikirlerinizden faydalanmak isterim.
              1. Bir G abelyen grubunda m ve n mertebeden alt gruplar varsa m ve n nin en küçük ortak katý mertebedende biralt grubu olduðunu ispatlayýnýz.
              2. G, n ve H, m mertebeli iki devirli grup ve mv , n aralarýnda asal ise GxH , m.n mertebeden bir devirli gruptur. G ve H devirli deðilse ayný sonuç doðru olur mu?

See the all-new, redesigned Yahoo.com.  Check it out.