[MD-sorular] dejenere form

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
10 Haz 2006 Cmt 11:45:41 EEST

Merhaba,

Herhangi bir saygıdeğer dejenere bilineer form var mıdır acaba diye
soracaktım. Yani her zaman birebir olmayan simetrik bir matris alıp
buradan dejenere bir ikili lineer form elde edebiliriz. Lakin acaba bu
formun herhangi bir geometrik anlamı ya da faydalı uygulaması olur mu?
Bu soruyu aklıma şu soru takıldığı için soruyorum: "Kim her uzaydaki
vektöre dik, sıfır olmayan bir vektör ister ki? Neden dejenere olmayan
formları ayrıca inceliyoruz ve form olmanın tanımına dejenere olmamayı
da katmıyoruz?"

--
İlahi Adalet,
ömürsün vallahi!