RE: [MD-sorular] Bir kümenin alttoplulukları

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
30 Haz 2006 Cum 22:44:28 EEST

Zor konulara giriyorsun...

Once sonlu ne demek onu tanimlaman gerekir.

Eger "sonlu" bir dogal sayiyla arasinda esleme var demekse o zaman eslemenin varligini varsayman toplulugun zaten bir kume olmasi gerektigini soyler, cunku topluluk bir fonksiyonun imgesidir, dolayisiyla toplulugun kume oldugunu kanitlamana ihtiyac yoktur.

Kumeler kuraminda bir seyin sonlu oldugunu soyleyebilmen icin o seyin zaten kume olmasi gerekir. Kume olmayan seyler hakkinda bir sey yazamazsin ki kanitlayasin... Yani teoremi yazmaktan acizsin. Cunku teorem kumeler kuraminin bir tumcesi olmuyor.

Her n dogal sayisi icin degil (yani her n \in N icin degil) ama bizim bildigimiz 0, 1, 2, 3 gibi her "standart" n dogal sayisi icin (aradaki farki algilayabiliyor musun?), eger x_1, ..., x_n birer kumeyse, eleman olarak sadece bu kumeleri iceren bir kumenin varligini aynen senin yaptigin gibi kanitlayabilirsin. Her bir n icin ayri bir kanit verirsin.

"Her n dogal sayisi icin x_1, ..., x_n birer elemansa..." diye baslayan bir tumce yazilamaz kumeler kuraminda.

Bildigim kadariyla... Ben kumeler kuramcisi degilim...