[MD-sorular] zor bir soru

Ali ilik aliilik at gmail.com
1 Mar 2006 Çar 15:13:02 EET

"bir pisagor üçgeninde dik kenarın birisi asalsa hipotenüs; diğer dik
kenardan 1 büyüktür.peki bir pisagor üçgeninde hipotenüsün asal olma durumu
sonsuz tane midir?eğer sonsuz tane ise; bir dik kenar asal olduğunda da
hipotenüsün asal olma durumu kaç tanedir?bu iki soruyu birden ilk( çözümüyle

birlikte )yanıtlayana 50 ytl ödül koydum.kolay gelsin...
"

Bu soru acaba bir "open question" mu? Yani henüz çözümü yapılamamış
sorulardan biri mi? Eğer öyleyse ve bu soruya başkaları daha büyük bir
meblağda ödül koyduysa, daha küçük meblağda bir ödül koymak bana espri gii
geliyor. Ama önyargılı olmak istemiyorum. Soruyu yazan Kemal Aygun bunu
araştırdı mı?  Bilen varsa bari soru open mı değil mi onu söyleyebilir mi?

Ben de o zaman Riemann Hipotezi'ne 51 Ytl ödül koyarsam, bu anlamlı olur
mu!?