[MD-sorular] İnanılmaz bir lineer cebir kitabı

Ali ilik aliilik at gmail.com
21 Mar 2006 Sal 00:39:24 EET

Yine rastlandtı yine rastlantı. O kadar yıl lecture notes aradım ama bu site
neden ilk defa karşıma çıktı acaba???

İnanılması güç bir olay! "An open-source linear algebra text book" Open
source (açık kaynak) olayının matematiğe katkısı olacağını nereden tahmin
edebilirdim. Ama böyle bir proje var. Yapılmış, yapılıyor, yapılacak.

İnternette bir matematik profesörü'nün başlattığı projeyle tamamen ücretsiz
olarak (bu ücretsiz olma durumu yasal olarak da güvence altına alınmış!) bir
lineer cebir kitabı yazılıyor. Hatta versiyonları var, sürekli
güncelleniyor! En son 2006 şubatında güncellenmiş. Ve vereceğim site sırf bu
iş için hazırlanmış! Çok değişik versiyonlarda sonuna kadar ücretsiz bir
lineer cebir kitabı!

Bir ders kitabını mükemmelleştirmeye çalışmışlar...Gilbert Strang'ın Gram
Schmidt Process'den sonra "If gram thought of it first, what was left for
schmidt?" gibi son derece keyifli ve okuyucuyu gazagetiren yorumlarını
içeren efsanevi kitabı "Introduction to Linear Algebra"yla kıyaslamak değil
maksadım bu yorumu yaparken. Fakat sınırları oldukça zorlamışlar ve oldukça
zengin bir kitap olmuş, oluyor...Ve eklenen yazılar, açıklamalar işin ehli
kişiler tarafından kontrol ediliyor.

Bedava kitap olmalı mı? Kitap yazarları da para kazanmalı tartışmasına
girmeden, böyle bir olayı haber vermek, paylaşmak istedim. Kitabı indirip
(700 küsur sayfa son versiyonu yakında 1000 sayfalık bi textbook olabilir.
"1000 sayfalık bi textbook olur mu? sayfa sayısı çok fazla" düşüncesi benim
de kafamı kurcalıyor. Textbook olmasa da kaynak kitap olur..:))

Ayrıca sitede başka "Open Source Textbook" projelerine linkler de var.
Buyrunuz doyadoya okuyunuz! Master ya da doktorada algebrayı seçersem,
yutacağım kitaplardan biri bu olur diye düşünüyorum. Şimdilik 10binliradan
fotokopi çeken biryerde 10 ytlden az fiyata bastıracağım.:) Sitede "bu kitap
beleş, çoğaltabildiğiniz kadar çoğaltın! diye not düşmüşler! Pes..." Buyrun
efendim çok uzattım:

http://linear.ups.edu/index.html

--
www.antoloji.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone
who has
found a process that will bring about new things he would not have thought
of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.