[MD-sorular] Analiz mi? Cebir mi?

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
22 Mar 2006 Çar 02:50:44 EET

Matematik bolumlerinde cebir feda edilerek analize agirlik verildigi ve
bunun buyuk bir yanlislik oldugu dusuncesine katiliyorum.

Bilgi'nin matematik programi bu sorunun bilincinde kisiler tarafindan
hazirlanmistir ve dunyada nerdeyse tektir diyebilirim.

Birinci sinifta olabilecek en soyut kumeler kurami (hem analize hem de
cebire yonelik), ikinci sinifta hem lineer cebir hem de soyut cebir, en
agirindan ve en derininden... Lang ve Jacobson kitaplari izleniyor. Daha
sonraki yillarda cebir hic unutulmuyor.

Ikinci sinif:

 Lineer cebir I ve II

 Soyut Cebir I ve II

Ucuncu sinif:

 Soyut Cebir III

 Gruplar Kurami

 Halkalar Kurami

Dorduncu Sinif:

 Cisimler Kurami

 (ve Cebirsel egriler ve cebirsel topoloji cabasi)

Bolumu basariyla bitirenler ABD'de qualifiers sinavlarinda cebiri hocalara
nanik yaparak geciyorlar.

Ali

  _____