RE: [MD-sorular] Çözülememiş bir soru: Geçişli Bağıntı Sayısı

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
29 Mar 2006 Çar 01:44:27 EEST

Bu konuda en bilinen web sitesi the online encyclopedia of sequences'tir.
Adresi

http://www.research.att.com/~njas/sequences/

Sordugunuz dizinin ilk terimlerinin bu adreste oldugundan adim gibi eminim
(hic emin degilim demektir bu!) Indeks'te aramak lazim.

Bu konuyla genellikle bilgisayarcilar ilgilenir; amac bilgisayarlarinin,
programlarinin ya da yontemlerinin hizini olcmektir.

Kombinatoriks'te cebirsel ya da geometrik bir yapi (grup, halka, cisim,
izdusumsel ya da afin duzlem, o da olmadi bir design vs) bulunamadigi zaman
problemler icinden cikilmaz bir hal alir. Sordugunuz sorunun bir benzeri
uzerinde biraz kafa yordum birkac gun once. Matematigin klasik konularina
denk getiremedigimden cabuk vazgectim.

Akli olan bu konulardan uzak durur. Akli olmayan zaten bir sey beceremez.
Dolayisiyla bulasmayin.

Ali

  _____