RE: [MD-sorular] Çözülememis bir soru: Geçisli Baginti Sayisi

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
29 Mar 2006 Çar 02:19:37 EEST

Demirhan arkadasin soyledigi makaleye baktim.

Tahmin ettigim gibi makale n elemanli gecisken (transitive) iliski sayisini
bulmuyor tam olarak.

Ekte, makaleden onemli yerleri kesip yapistirdim. Isteyen bakabilir. (Umarim
word dokümanina yapistirdigim resimler gozukur. Gozukmezse curser'i bos bir
alana yerlestirip enter'a basin.)

Makale ozetle sunu buluyor:

T_n, n elemanli bir kumenin gecisken iliski sayisi olsun.

P_n, n elemanli bir kume uzerine kismi siralama sayisi olsun.

Eger P_1, P_2, ..., P_n bilinirse, tumevarimla T_n bulunuyor.

Eger T_1, T_2, ..., T_n bilinirse, tumevarimla P_n bulunuyor.

Ama T_n ya da P_n'yi bulan bir formul yok.

Bu yuzden de makalede n = 14'e kadar P_n ve T_n sayilarini hesaplamislar.

Tepe tepe kullanin!

Ama daha da ilginc soru, bu yapi sayilarini "up to isomorphism"
belirlemektir. Iste bu cok ama cok daha zor bir sorudur.

Ali

  _____