[MD-sorular] (konu yok)

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
29 Mar 2006 Çar 16:49:52 EEST

Merhaba,
Goldbach'ınkisi bir teorem değil, sanı, dolayısıyla üstüne kurulu
herhangi bir teori, -varsa eğer, benim haberim yok- zaten çürük.
1'in asal kabul edilmemesinin sebebi ise Aritmetiğin Temel Teoremi
denilen her tamsayının tek şekilde asallarına ayrıldığını söyleyen
teoremin doğru olmasının sağlanması. 1 asal olsaydı 10 = 2*5 = 1*2*5
diye iki asal çarpanlarına ayrıştırma olabilirdi.
İspatı ister 1'i asal kabul ederek, ister etmeden yapın. Her ikisi de
büyük olay olur.