[MD-sorular] (konu yok)

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
29 Mar 2006 Çar 23:55:22 EEST

Ama işte bu son söylediğim şey böyle bir polinomun olmadığını söylüyor:
f katsayıları tamsayı olan bir polinom olsun.
f(0) = c diyelim
Eğer c, 0 değilse o zaman c sayısı her k için f(kc)'yi böler. Çünkü hem tüm
x'li terimleri, ki şimdi yerine kc geldi, hem de sabit terimi bölüyor. En
fazla derecesi kadar sayı için bir polinom aynı değeri alabilir, dolayısıyla
sonsuz tane k için f(kc), c'nin bir katı olmak zorundadır. Yani asal olamaz.
Eğer c =  0 ise bu durumda her n sayısı f(n)'yi böler. Asal olmayan n'ler
için f(n) de asal değildir yani.