[MD-sorular] Yeni Ali Nesin'ler Yetisiyor: Duyduk Duymadik Demeyin!

Demirhan Ramazan Tunc demirhan13 at bilgi.edu.tr
30 Mar 2006 Per 20:09:36 EEST

Sevgili Ali,
Mailinde bizleri boyle anman bizim icin gurur verici, ve listene kendi ismini de ekleyip, senin gibi icindeki bitip tukenmeyen matematik ilgisi ve sevgisi olan arkadaslara da bir ornek vermeliydin. Benim gibi diger arkadaslarimin da eminim ki amaci cok calisip ulkemiz icin faydali matematikciler, bilim adamlari olmak, ogrendiklerimizi hocalarimiz gibi en iyi sekilde bizden sonra gelenlere aktarmak.
Kendi adima Bilgi Universitesi'nden mezun olup su anda Amerika'da doktorasina devam eden 7 ogrenciden verdigin listede ismi gececek, bilgi, beceri ve uygulama olarak, en son kisi olduguma inaniyorum ama bu bile ne kadar guclu bir grubun geldiginin bir gostergesi (ki bunda en buyuk katkilari olan basta Ali Nesin hocamizin ve diger butun Bilgi Matematik hocalarimizin cabalarina ne kadar tesekkur etsek az olur). Burada calismalarinin 4., 5. yilinda olan buyuklerimizin yaptigi arastirmalarla, bulusmalarda verdikleri konusmalarla mutlu oluyoruz, gurur duyuyoruz. Bulusmalarda kucuk de olsa bir Turk grubu kurup goze batiyoruz. Benim cok ama cok hosuma giden bir durum bu. Hepimizin Ortabati(Midwest) bolgesinde olmasi da baska bir guzellik.
Mailinde belirttigin diger bir konu da forum meselesi. Ben foruma donusen bir md-sorular grubunun su andaki gibi iyi islemeyecegini dusunuyorum. Mail kutunuza gelen mesajlari bir sekilde okuyorsunuz ama forum oldugu zaman bu ayri bir islem, ayri bir keyfi ise giriyor ve benim tecrubelerime gore ilgi azaliyor. Mesela ben kendi adima, bu kadar dersim ve odevimin arasinda mailleri okuyup kisa da olsa cevaplar yazmaya calisiyorum ama bu bir foruma donerse tarayicimi acip foruma ne kadar siklikla girebilirim, cevap yazabilirim bilemiyorum. Umarim soylemek istedigimi ifade edebilmisimdir.
Sevgiler, saygilar,
Demirhan