[MD-sorular] (konu yok)

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
30 Mar 2006 Per 20:27:17 EEST

Hmm, oldukça ilginçmiş. Ama pek anlamadım sanırım. Şimdi eğer bu on
değişkenli polinoma (kc,kc,kc,kc,kc,kc,kc,kc,kc,kc) değerlerini girsem (k
tamsayı, c = f(0,0,0,0,0,0,0,0,0,0) ) bu yine asal olmayan sonsuz tane sonuç
vermez mi bana?
Ya da eğer c = 0 ise asal olmayan n'ler için f(n,n,n,n,n,n,n,n,n,n)

Şimdi aklıma c'nin asal olması ve geri kalan terimlerin tüm k'lar için 0
verme olasılığı geldi, tek değişkende bu olasılığı cebirin temel teoreminden
eleyebiliyorduk ama sanırım burada eleyemiyoruz. (hatta sanırım yok f(x,y) =
x - y polinomunun bir sürü 0'ı var.)

Ayrıca eğer f - c homojen bir fonksiyon olursa yani f'nin sabit terimi hariç
tüm terimleri aynı dereceden olursa bir tek c için 0'ı vermesi tüm kc'ler
için vermesini sağlar.
Peki bu gerekli mi? Yani bahsettiğiniz o 10. dereceden polinom hakikaten de
sabit terimini hariç tutarsak homojen mi?