YNT: [MD-sorular] s-e-l-a-m

Barış Demir barisburcin at gmail.com
9 Mayıs 2006 Sal 22:05:57 EEST

Kurduğunuz soru içinde cümle çelişkisi var.  2x+3=A olsun.A asal sayıyı
temsil etsin.  A sayısını asal kabul ederek başlıyorsunuz!. Bir diğer nokta;
2x+3 ifadesinde x değerleri 3 ün katı olursa ifadenin kendisi de 3 ün katı
olur. Örneğin x = 3k olsun, (k pozitif tamsayı), bu durumda :

2.x+3 = 2.3k+3=3(2k+1) yani 3 ün katı bir sayı olur. Yani asal olamaz.

Neyse sorunuzun özüne gelirsek; asal olan ve olmayan toplamların hangisinin
büyük olduğunu soruyorsunuz. Her iki toplamda sonsuz büyüklükte olacağı için
bir büyüklükten bahsedemeyiz. Ama hangi toplam daha hızlı büyüyor sorusunu
sorabiliriz. Bunun cevabıda açık: öncelikle şunu belirtelim 2x+3 sayıları, x
sayma sayı değerleri için, 1 ve 3 hariç, tüm tek sayma sayılarını veriyor.
Zaten 2 hariç tüm asal sayılar bu sayıların içindedir. Ve biliniyor ki asal
sayıların aralarında ki mesafe sayılar büyüdükçe artar. Mesela 5 ile 101
arasındaki asal sayı adedi 1005 ile 1101 arasındaki asal sayı adedinden
fazladır. Bu durumda asal olmayanların sayısı asal olanlardan daha fazladır.
Yani kısacası asal olmayanların toplamı daha hızlı büyür.

Bir diğer nokta ise Kemal Bey, sorularınızı sonuna eklediğiniz "Kolay
Gelsin" ibaresi dikkatimi çekiyor. Sanki ben çözdüm de hadi sizde çözün gibi
oluyor. Yanlış anlamayın böyle bir kastınızın olduğunu söylemiyorum, ama
öyle hissettiriyor. Belki bunun yerine daha farklı bir ifade kullansanız
daha etik olur diye düşünüyorum. Mesela "Teşekkürler, iyi çalışmalar" gibi.

  _____