[MD-sorular] Pfaff dif denk

barış uğurcan barisevren19 at yahoo.com
12 Kas 2006 Paz 18:45:27 EET

Merhaba,
  Z=VX ,  Y=UX alirsaniz cevap cikar. tabii o zaman dz=xdv+vdx  dy=udx+xdu olur. bu yolu kullanmamızın sebebi bu transformasyondan  sonra her iki taraftan da x^2 lerin sadeleşerek sonuçta:

  f(x)dx+A(u,v)du+B(u,v)dv=0

  formunda bir denklemin cikmasi.

  baris

Yildirim AKBAL <hamsiblues at gmail.com> wrote:  Merhaba

  (y^2+yz+z^2)dx+(z^2+zx+x^2)dy+(X^2+xy+y^2)dz

  Pfaff Dýferensýyel denklemýný çözemiyorum zaten oldum olasý boyle  sýmetrýk dÝf denklemlerden haz almamýþýmdýr mutlaka býr yerde sorun  cýkarýrlar
  söyle diyebiliriz denklemin integral çarpaný xyz nýn býr (hatta ve  hatta x+y nýn býle olabýlýr denklemý býraz kurcalayýnca çýkýyor.) yz xz  yx ýfadelerýnden bakýnca anlýyoruz bunu...
  ama gerýsý Y^2+z^2 yi xyz nýn hangý fonksýyonu ýle bolersek sadece x ýn fonksýyonunu elde ederýz.... anlamýyorum dýger turlu
  z sabýt alýnýrsa ve býlýndýk býr yola gýrýlýrse bu sefer dx ve dy  yý bulunduran denklemý cozmek gerekýyor da   o yukarýdaý  ýntegraller alýnýr. Hoþ, guzel ama biraz zor neyse ;yardýmcý olursanýz  çok sevýnýrým

           YIldýrým AKBAL