[MD-sorular] Matematiði gerçekten okuyabiliyor muyuz???

=?utf-8?q?ihsan=20y=FFfffffccel?= ihsan_einstein at yahoo.com
13 Kas 2006 Pzt 21:22:34 EET

Sevgili matematik gonullusu arkadaslarım,hocalarım,...
  İlköğretimden yüksekogretime kadar hatta akademik veya tum egitim yasamımız suresince surekli bazı kavramları hedef kitledeki ogrencilere aktarılır.
     'Matematik Ogretimi' uzerinde ciddi bir sekilde durulması gereken konular arasında gorunmektedir. Pekii neden?
  Gecen hafta bir ilkogretim okulunda ders anlatırken bir soru yonelttim ve yonelttigim soruları ve verdikleri cevapları haddimi asmayarak paylasmak ve sonunda bazı zorunlu gordugum kelimeleri sarf etmek istiyorum.
  Soru 1. kok2 +3kok2+4kok2 =?
  Bu soruyu yonelttigim kisi zorlandıgını ve cevap veremedigini sezimledim ama ozru kabahatinden buyuk oldugunu bir sonraki sorumda fark edecektim.
  kok2 nin derecesi nedir dedigimde iki cevabını verdigini duyunca tam rahatladım derken tahtada goster dedigimde kok2 nin icindeki sayıyı gosterdiginde oturabilirsin demekten baska birsey gelmerdi aklıma!..
  Soru 2. 2500^0 (2500 ussu sıfır) nedir?
  Cevabını sorarsanız uc cevap aldım.  2500,0 ve 7.kisi 1 dedi!..

  Simdi aslında cuvaldızı kendimize batırmamız ve hicbir sekilde bir egitimcinin 'bu sistem boyle gitmez' ve '40 000 yakın kısının oks de sıfır cektigini' soylemeye hakkının kendisinde olmadıgını soylemek istiyorum.
İlkogretimden lise son sınıfa kadar surekli bilgi yuklemesi yapılmaktadır.
  İsmi X olan bir hazırlık kitabında 1 den n ye kadar olan sayıların toplamını veren gauus formulunu veriyor hemen altına cift sayıların toplamını veriyor ve hemen onun da altına tek sayıların toplamını veren bir formul daha ... Amacım bastada oldugu gibi elestiride bulunmak degil gercekten bazı durumarı kendi capımdaki tespitlere yansıtarak burada dile getirmek olacaktır.

  Soru. x+1=0 denkleminin tam sayılardaki çözüm kümesi nedir? sorusu belki cok kolaydır ama bir ogretmenin burada denklemde 'x kactır?' derken bazı durumlar da kendini tarihe gomerek eksik bilgi olarak kendini gostermektedir.
  Pekii cozum kumesinden once ' x de neyinnesi?' hocam x bilinmeyendir derse bende HAYIR! kabul edilemez derim. Pekii bilinmeyen de nedir dedigimde bir sessizlige burunuverir.Sorunu 1.dereceden bir denklemle anlatmamız mumkundur. X nedir derken? hangi kumeden aldık ve hangi kumeye esleniyor yani yaptıgımız hersey nihayetinde bir 'islem'dir.Aslında tanım kumesinden deger kumesine her denklemde islem yapmıs oluruz. Pekii fonksiyon dedik bunu da kapsayan KUMELER kuramı gelmektedir. Hıckimseyi suclamaya hele de masum ogrencilerimizin arkasından oyle ithamlarda bulunmaya hickimsenin hakkı yoktur.

  Bu ulkenin kendini iyi ifade edebilen ve bildigini okudugunu iyi kavrayabilen ve sorgulayabilen genc ruhtaki bireylere ihtimacı vardır.
  Su an bu isi en iyi gogusleyen dergilerin basında Matematik Dunyası Dergisi gelmektedir. Temsilci degilim ama bulundugum ilde her kitapcıyla teker tker goruserek MD dergisini 2-3 adette olsa bulundurmalarını ozellikle soyluyorum ve soylemeye devam edecegim.
  Sevgili Ali Nesin hocamın hangi sartlar altında boyle bir calısmaya imza attıgını biliyor ve takdirle karsılıyorum.
  Bu ulkede matematik bilimiyle gelismisligi paralel olarak dusundugumuzde gercekten Ali hocanın misyonunun farklı bir yerde oldugunu dusunuyorum.
  Gercekten MD dergisini cok iyi ozumseyerek okuyup cevremizdekilerle paylasmanın bir gorev oldugunu dusunuyorum. Daha ne diyeyim!...
  Sonuc itibariyle yaklasık 1 seneden beri 'MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI' adlı bir calısmayı surduruyorum.Su ana kadaar turkiyenin degisik yerlerinde ogretmenlik yapan arkadaslarımızın da tespitini kapsayıcı bir calısma oldugunu soylemek istiyorum.
  Üniv. hocamla beraber bu konu uzerine yaptıgımız tespitleri anket formatında sınıf ogretmenliginde okuyan arkadaslara yonelterek hakemli bir egitim dergisinde yayınlatmayı dusunuyoruz.Tespitlerinizi burada bizlerle paylasanlara tesekkurlerimi sunuyorum.
  Sur-cu lisan ettiysek affeyleyiniz.
  Sevgilerle,
  ihsan YÃœCEL

Yahoo! kullaniyor musunuz?
 Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com