Re: [MD-sorular] E^n de sınırlı fakat sınır noktası olmayan bir küme var mı?

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
19 Kas 2006 Paz 15:08:11 EET

Evet boşkümeyi gözden kaçırmışım. Ama çözüm genel olarak aynı. Eğer
E^n'nin altkümesi tüm E^n ya da boşküme değilse o zaman sınır
noktaları vardır. (doğru parçası argumanı ile) dolayısıyla E^n'nin
sınır noktaları olmayan sınırlı tek kümesi boşküme oluyor.
Kümeden ve kümeden olmayan bir elemanımızın olması, kümenin sınır
noktasına sahip olması için yeterli. (ve gerekli de tabii)
Geri kalanını E^n için değil de genel metrik uzaylar için yazmıştım.