Re: [MD-sorular] Bir teorem ve ispatını arıyorum

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
19 Kas 2006 Paz 16:47:04 EET

  Soru tam olarak her pozitif tamsayının  2'nin değişik kuvvetlerinin
toplamı şeklinde yazılabilir mi? Yoksa daha sınırlı birşey mi iddaa ediyor?

  İlk durumdaki gibi ise; şöyle diyebiliriz. ( sanırım ortaokul düzeyinde
oldu)
Her pozitif tamsayı 1 lerin toplamı şeklinde yazılabilir. Örneğin n=
1+1..+1  ( n tane 1 )
2^0 =1 olduğundan buradaki 1'leri 2^0 larla değiştirebiliriz. Sorunuz bu
kadarsa,şu ana kadar yaptıklarımız yeter; ancak biraz ilerlersek iki tane
2^0 varsa onların yerine 2 , dört tane varsa 2^2,... yazabiliriz.

19.11.2006 tarihinde orhan gokce <orhangokce96 at gmail.com> yazmış: