RE: [MD-sorular] R'nin tamlığı_devam, boyut, asalların sayılabilirliği (?!)

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
2 Eki 2006 Pzt 15:50:11 EEST

"R'nin tamlığının kanıtı hangi dersin konusudur?" Kumeler kuraminin
herhalde.

"Orada Dedekind kesimiyle tam sayıları tanımlamış." Hic sanmiyorum. Dedekind
kesimleriyle ya da kesitleriyle, rasyonel sayilarin varligindan yola cikarak
gercel sayilar tanimlanir. Bu tanim kullanilarak R'nin tamligi
tanimlanabilir.

"MD'de kanıtlandı mı R'nin tamlığı?" Henuz degil. Kanitlanacak birkac sayi
sonra.

Ali

  _____