=?ISO-8859-9?Q?Re:_[MD-sorular]_R'nin_taml=FD=F0=FD=5Fdevam, ?= boyut, asalların sayılabilirliği (?!)

Ali ilik aliilik at gmail.com
2 Eki 2006 Pzt 16:16:58 EEST

"Dedekind kesimleriyle ya da kesitleriyle, rasyonel sayilarin varligindan
yola cikarak gercel sayilar tanimlanir." Aynen dediğiniz gibi Üstad. Yanlış
hatırladım. Rasyonellerden yola çıkarak gerçelleri tanımlanmıştı...

Ek soru: "0/0 formundaki limitler" belirsizdir (indeterminate). Ayrıca 0/0
reel sayılar cisminde tanımsızdır. Peki, "birşey" hem tanımlı, hem belirsiz
olabilir mi? Yok ya, iyi bir soru değil bu galiba. 0/0 bir reel sayı
değildir. 0/0 FORMUNDA limitlerin değişik değerleri olabilir. Bu kadar net
galiba...

P.S: Bu R'nin tamlığıyla ilgili konulara bakarken neler neler çıktı
karşıma...Topoloji, extended real numbers (üzerinde bir çizgi olan R),
extended complex numbers, metric spaces, hatta dif geo, differential
topology, compactification, vs...

Niye yazdım bunu? Şunun için:

2006-I'in girişinde, matematikteki derinliğin ancak uzun yıllar süren
çalışmalarla kavrandığından bahsedilmişti. Birşey kavradığım yok henüz. Şu
an matematik bilgim sıfır, hatta eksi. Ancak eskiden daha eksiydi!
Birazcıcık ama çoookk azcıcık birşeyler oluyor yani...Birşeyler
beliriyor...Limit birazcıcık daha iyi anlaşılıyor...Kümeler birazcıcık daha
iyi...Geçen yıllar sayesinde...MD sayesinde...

İlk defa bunu hissettim. Matematik zevki ve heyecanından bahsetmiyorum.
Matematiğin derinliğini çok az da olsa hissetmeye başladım galiba
bugünlerde...Paylaşayım dedim...Müthiş birşey..Anlamadığım sonsuz tane şey
var hala...Olsun...Değer...En iyisi daha fazla uzatmayıp, oturup derslerime
çalışmaya devam edeyim...

Geçenlerde dif geo çalışırken, aklıma bişey takıldı. Merkez kütüphanede
bulabildiğim birkaç ingilizce dif geo kitabından birinde (Springerden
yayımlanmış, kıvırcık saçlı bir bayan matematikçi-fransız olabilir-nin
yazdığı) rastladım...

 Affin space'i tanımlarken, A ve V var elimizde diyelim. A affin space'ine
ilişkin V 'nin üzerinde kurulduğu field'in karakteristiğini 0(sıfır) alalım
demiş dipnotta..Neden diye merak ettim...Yanıtı basittir belki, konuyu
çalışmaya devam ediyorum, belki yakında öğrenirim ama işte çok merak ettim.

02.10.2006 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış:

--
MDBursa Tanıtım Sitesi: http://mdbursa.googlepages.com/