[MD-sorular] Tekrar sevgıler

Yildirim AKBAL hamsiblues at gmail.com
5 Eki 2006 Per 14:52:41 EEST

Tekrar efem, :)

fonksıyonel analız dersındeyken şöyle bir teorem gectı

(x,d) metrık uzay (tam bir metrık uzay)

A ( X    olmak uzere
A tamdır <=> A kapalıdır

sımdı R^n'ı ele alalım
R^n öklid metrıgı altında kapalı bır uzaydır çünkü işte her noktası yıgılma
noktasıdır ve A ) A^~ dır vs....
R^n (<ynı şekilde C^n) kapalıdır o halde tamdır dıyebılırmıyız...?
 bu örnek, dıger uzaylara genısletebılirımıyız?
atıyorum : ders fonksıyonel analız ya....
elımızde sadece dönüşümlerin uzayı var...
bu uzayı kısıtlamıtyoruz işte efem sınırlı sürekli vs diye sadece
dönüşümlerin uzayı e^x te elemanı bunun tamdeğer fonkyonuda

!) bu  uzay uzerınde  bır metrık varmı (var elbet ayrık metrık)
varsa tamdır dıyebılırmıyız (ayrık metrık harıcı)
2)ayrık metrık ten dolayı bır kume hem acık hem kapalı olabılıyordu ee
sımddı hem tam hem tam degılmı olacak..?..

çok uzattım farkındayım sonlu boyutlu bır uzay verdık mesela
V=Sp[e^x,e^(-x)} bu tam bır uzaymıdır? ( cauchy dizisini nasıl kuracagız?)
söyle bırsey duydum sonlu boyutlu uzaylar tamdır... ilginç geldi

neyse çok uzattım, sevgi ve saglık dıleklerımle

                  Yıldırım AKBAL