[MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 21, Konu 17

bahar göktepe bhr0505 at gmail.com
14 Eki 2006 Cmt 00:00:29 EEST

> Message: 3
> Date: Fri, 13 Oct 2006 14:21:39 +0700
> From: "Ali Riza Arican" <rizaarican at gmail.com>
> Subject: [MD-sorular] Matematik ve Sanat
> To: md-sorular at matematikdunyasi.org
>
> Matematik ve sanat uzerine yazdigim kisa bir yaziyi asagidaki sayfada
> bulabilirsiniz... Cok kapsamli degil ama belli basli konulara
> deginmeye calistim...
>

> http://rizaarican.blogspot.com/2006_10_13_rizaarican_archive.html
>
> Sevgiyle kalin,
>
> Ali Riza
>

> ------------------------------

> [...]

*Basma kalıba geçit yok!
"Bir inanışa göre altın dikdörtgen göze hoş gelir, dengeli bir
dikdörtgendir...Öyleymiş...Ne demekse! MD bu tür basmakalıp estetik
kurallarına pek kulak asmaz ve anlamsız güzellik formüllerine kuşkuyla
yaklaşır.
Tarihte bir çok bilim adamı ve sanatçı "ideal" insan vücudunu altın oranla
tanımlamaya kalkışmıştır.Geçmişte anlaşılır ve hoş görülebilirdi belki ama
bugün "ideal insan vücudu" gibi bir kavram insanı kafatasçılığa
sürükleyebilecek kertede tehlikeli bir düşüncedir.Örneğin(rastgele bir örnek
vermek gerekirse!)biz Türklerin vücut ölçüleri-Tarık Akan gibi bir iki
istisna dışında-genelde altın orana pek uymaz(bacaklarımız biraz kısadır
da...)
*
**
**
*"matematik ve sanat" icerikli bir bolum var midir acaba ulkemiz
universitelerinde ya da yurtdisindaki universitelerde?*