Re: [MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 21, Konu 17

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
15 Eki 2006 Paz 13:07:37 EEST

Ben ise size katılmıyorum... Altın oranı kulak ardı etmek, matematiksel bir
estetiği kulak ardı etmek olur,tıpkı Öklid'in "sonsuz sayıda asal vardır"
ispatındaki estetiği görmezden gelmek gibi...

"Bir inanışa göre...."  siz merak etmeyin bu katılımcılar üzerinde defalarca
denenmiştir. Çeşitli boy ve enlerde dörtgenler hazırlanarak katılımcılara
sunulmuş ve hangisinin en hoş olduğu , hangisinin ise en kötü olduğu
sorulmuştur. Katılımcıların Büyük bir çoğunluğu altın oranlı dörtgenleri
seçmiş ve hiçbiri onu kötü olarak nitelendirmemiştir. Dağılımın grafiğine
bakıldığında altın oranda zirve yapan bir çan eğrisi göze çarpmaktadır.

İdeal insan yorumlamasına gelince, insan geometrik şekil değildir ki sadece
görünüşü ile değerlendirilsin...ancak vücudun estetik dizaynı altın orana
yaklaştıkça kişinin vücut hatlarının daha çekiciliğine dikkat çekilmektedir.

"Altın oran doğada var olandan ortaya çıkmıştır..." Bunu söyleyen bir
matematikçi olamaz...

"Tanrı, evreni 6 günde yarattığı için 6 mükemmel sayı değildir. 6 mükemmel
sayı olduğu için Tanrı evreni 6 günde yaratmıştır." İnancı ne olursa olsun ,
matematikçi böyle düşünür.

14.10.2006 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: