[MD-sorular] SEZA'ya katılıyorum ve katılmıyorum

gfatih86 at ttnet.net.tr gfatih86 at ttnet.net.tr
17 Eki 2006 Sal 21:51:30 EEST

Mesajın bana gelmemiş oyuzden repli yapamadım.
(Bile bile yollamadıysan canın sağolsun)

Dediğin altın oran yaklaşımına kısmi olarak katılıyorum.
Gerçektende altın oran varsa (1+ 5^0,5) / 2 gibi sabitlenmiş bir değer olacağını zannetmiyorum.
Sayı doğrusundaki bu değere yakın olan tüm değerler DOĞADAKİ ALTIN ORAN olgusu için kabul edilebilir.

Ama öyle çokta acayip ve dip olgularla altın oran düsüncelerin biraz destekli değil. Yani bu tür derin düşüncelerin için gerekçen var mı?
 Bence altın oran'nın var olma sebebi insanın dikkatini üzerine yoğunlaştırmasıdır aslında.
Örneğin benim hayatta en çok karşılaştığım(dikkatimi çeken) sayı ''2'' sayısıdır.
Gerçektende her gün, her vaktimde  bu 2 sayısı dikkatimi çeker.
Örneğin yolda giderken arabaların plakalarına bakmaktan kendimi alamıyorum.
Acaba 2 sayısı plakada yazıyormu diye?
Yada bir şey hakkında karar vereceksem 2 sayısıyla karşılaşmayı bekliyorum.

 -Örneğin  o sırada önümden  2 tane kuş geçerse o kararı olumlu veririm-

Yada tam o sırada doğada 2 olan bir şey algılarsam kararı ona göre veririm. Örneğin çok uzuktan geçen bir araba 2 kez korna çalar ve ben bunu anında fark ederim.
Böylelikle o sırada düşündüğüm şeyin doğru olduğunu düşünürüm misalki.
Aslında bu yaptığım doğru değil ama elimdede değil bu 2 sayısını algılamamak.
Neyse acayip bir  şey bu özel sayılar işi....
kurtulmaya çalışıyorum bu takıntıdan.

Şimdi şu pi meselesine gelelim..

(Bu da benim açımdan özel sayıdır ve buna takıntım vardı zamanında.
Şimdi aynı 2 sayısı gibi elimden geldiğince takıntı yapmamaya çalışıyorum.)

Burda gerçektende hata yaptın.
Öncelikle -pi basamakları- şekliyle yaptığın tanımlaman düzgün olmalıydı.
Pi sayısı sabitlenen rakamlar değil, basamak değerleridir.
Yani pi sayısı bir değerselliktir. Rakamlar dizisi değildir.
Matematikte ondalık sayı tanımlaması bu amaçla yapıldı.
Eğer pi'yi tutupta sabitlenen rakamlar dizisi olarak algılacağını belirtiyorsan, bu algılama nedeninin gerekçesinide belirtmek durumundasın.

Örneğin pi'nin 2. sabitlenmiş rakamı 1 dir diye bir şey olmaz.
Pi'nin 2. sabitlenmiş basamak değeri 0,1 dir diye bir şey olur.
Yani biz pi'nin örüntüsünü arıyorsak bu ondalık sayı kavramını nasıl tanımladıysa ona göre olmalı bu iş. Çünkü bu tanımlama bilimseldir, doğaldır, gerekçesi ortadadır: -Orjinal olarak ondalık sayı tanımına göre yapıldı-

İşte pi'nin basamak değerleri arasındada bu -değersellik- yönüylede bir bağlantı vardır.
Bu değersellik rasgele değildir.
Bu ise beeler formülüylede kanıtlıdır.
Tabi teorik olarak kanıtlı bu.
Uygulamasal yöndende acizane çalışmalarımla ben kanıtlamıştım.
(Geçen ay anlatmıştım sen yoktun heralde.)
İkinci bir şeyde Aşkın sayı'nın ne olduğunu biliyorsan açıkca tanımlarsan sevinirim.
Yani her yede pi'ye aşkın sayı deniliyor...
Prantez içinde standart tanımı yapılıyor...
Ama o parantez içindeki standart tanım(cebissel sayı karşılaştırması) kendi içinde çökük bir tanımdır.
Pi'ye getirilmiş olan aşkın sayı açıklaması,(ayıt edici özelliği) gerçek manasıyla basamak değerlerin tekrarlı olup-olmasıyla ilgili değildir.

Yani standart ''aşkın sayı pi'' tanımlamasında birbiriyle bağıntılı 2 kural vardır.

1-) Pi sayıs n. derece  denklemin kökü olamaz. (sınırlı ilemselliğin ürünü olamaz.) Çünkü olsaydı pi sayısı sınırlı işlemsellikle ifade edilirdi.
Ancak sonsuz terimli bir polinomun kökü olabilir.
Örneğin taylıor açılımlarının köklerinden birisi pi sayısıdır ama taylıor açılımı sonsuz terimlidir.

2-) Pi sayıs sınırlı işlemselliğn ürünü olabilir ama bu işlemsellik içersinde en az 1 adet aşkın değersellik bulunmalıdır.
Yani n. derece denklemin kökü olabilir ama bu denklemin katsayısıda aşkın olmalıdır.

O halde Aşkın sayılar için;

 n. derece bir denklemin(sınırlı çözümlemenin) kökü olamaz.
Ayrıca bu denklemin kat sayıları rasyonel(olacaktır) yani katsayıları aşkın bir değersellik olmayacaksa aşkın sayı nedir?
Gördüğün üzere bu tanım biraz çökük bir tanımdır.

Bu yüzden bazı hallerde 0,111...sayısı bile aşkın sayı olarak kabul edilir.

0,111... = Aşkın sayıdır.

1/9 = Cebirsel sayıdır.

Daha başka:

kök2 = cebirsel sayıdır

bu kök iki sayısını devamlı küçülerek sabitlenen bir değersellk olarak düşünürsen

1,414... = aşkın sayıdır.

Yanisonsuza kadar basamaklarını yazmadığın(gerçekte yazamayacağın için) kök2'nin ondalık açılmı aşkın sayı gibidir.

Örneğin f(x) =  x. kök2  = grafiği cizilebilecek bir fonkiyonken

f(x) =  x . 1,414... = grafiği cizilebilecek bir fonkiyon değildir.

Aynı şekilde pi'nin aşkın olmasından dolayı(aşkın sayı her neyse artık) sinüs fonksiyonununda grafiği gerçekte çizilemez. Özellkle x ekseninin kesim noktaları için kanıtını görebilirsin. Pi ve tam katlarından geçtiği için.)