[MD-sorular] grup sorusu

OktayD oktayd at belgeci.com
22 Eki 2006 Paz 02:49:50 EEST

G grup olduğu için ab öğedir G. Burada o(ab)=k olsun. Bu durumda, bildiğimiz
üzere
(ab)^k=e olacak şekilde k en küçüktür. Yani eğer (ab)^r olacak şekilde bir r
varsa,
"k böler r" (1)
olmalı. Şansımıza G değişmeli. Bu demektir ki (ab)^k=(a^k)(b^k)=e. Bu ancak
a^k ve b^k nın e oldukları durumda gerçekleşecektir. Yani m böler k ve n
böler k olacaktır ve ayrıca hipotezden yani o(a)=m ve o(b)=n olduğundan
biliyoruz ki bu m,n sayıları bu koşulu sağlayan en küçük sayılar. Bu durumda
"(m,n) böler k" (2)
olacaktır. Demin (1)de dedik ki bu şekilde herhangi bir r sayısı olursa k, r
yi bölecekti yani
"k böler r=(m,n)" (3)
demek istedik. Buradan (2) ve (3) nedeniyle k=(m,n) olur. Yani o(ab)=(m,n).
Kanıt burada biter...

Saygı Sevgi ve Mantık...