[MD-sorular] grup sorusu

Omer Kucuksakalli omerkucuksakalli at yahoo.com
22 Eki 2006 Paz 03:02:28 EEST

Su kisim yanlis:

"Bu demektir ki (ab)^k=(a^k)(b^k)=e. Bu ancak a^k ve b^k
nýn e olduklarý durumda gerçekleþecektir."

Iki elemanli Z/2Z grubunu dusunelim, a ve b yi identity
olmayan elemanlar olarak alirsak, k=1 olacaktir ve ne a ne
b identity dir.

Sorunun bir cevabi a^[m/(m,n)] veya b^[n/(m,n)], ve bunun
icin grubun degismeli olmasina bile gerek yok!

Omer Kucuksakalli
Umass-Amherst