[MD-sorular] Soru

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
26 Eki 2006 Per 20:12:57 EEST

Toplar ideal küreler olarak düşünülürse çapı ne olursa olsun toplar
yere tek bir noktada değecektirler. Yalnız işin aslı böyle değildir,
alelade bir bovling topu üzerinde bulunduğu zemine sonsuz basınç
uygulamaz. Top ne kadar sert olursa olsun eğilecektir ve yere alanı
olan bir bölümü değecektir. (Değmek ile değmemek arasındaki fark yine
matematiksel değil, fiziksel bir olgu.)
İki topun da ağırlıklarının aynı olduğunu varsaysak da, büyük olan top
daha çok bükülecektir. Bunun neden böyle olduğunu bilmiyorum aslında
ama hislerime çok uyuyor, küçük şeyler her zaman daha az esner
bükülür.
(Buna kanıtı olan çıksın söylesin)
Dolayısıyla büyük topun yere değdiği alan daha büyüktür.
Aslında bir de şu var, ikisi top da aynı oranda eğilse de büyük olan
topun daha büyük bir alanını etkiler bu eğilme.
Neyse her durumda büyük top yere daha çok değiyor.