[MD-sorular] Soru

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
27 Eki 2006 Cum 18:42:49 EEST

Sorunun matematiksel modellemesinin ( ideal küre )cevabını Mehmet bey vermiş
ve soruyu fiziksel boyuta taşımış.

*"...Top ne kadar sert olursa olsun eğilecektir ..."*
**
 Top eğilirse yer niye eğilmesin? Yer de eğilirse topu kavrar.
**

* "...İki topun da ağırlıklarının aynı olduğunu varsaysak da, büyük olan top
daha çok bükülecektir. Bunun neden böyle olduğunu bilmiyorum aslında
ama hislerime çok uyuyor, küçük şeyler her zaman daha az esner
bükülür.
(Buna kanıtı olan çıksın söylesin)..."*

Buradaki olguyu ağırlıkları aynı olan iki toptan büyük olanın daha fazla
büküceceği yerine ; ikisinin de yeri aynı miktarda eğeceği ve büyük olanın
yer tarafından daha fazla kavranacağı ( temas yüzeyinin fazla olacağı ) ile
açıklasak daha iyi olacağını düşünüyorum.

Einstein 'ın görecelik kuramına göre cisimler uzay zaman ağını kütleleri ile
doğru olarak büküyorlar. Bildiğim kadarıyla Einstein burada cisimlerin de
bükülebileceğinden bahsetmiyor ; ancak Einstein ın kullandığı uzay-zaman ağı
, sorudaki  değil.

26.10.2006 tarihinde E. Mehmet Kıral <luzumi at gmail.com> yazmış: