Re: [MD-sorular] Halkayı dışbükey parçalara ayırmak.

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
28 Eki 2006 Cmt 17:18:23 EEST

Önsavın doğru düzgün kanıtı:

Önsav: Eğer bir A kümesi dışbükeyse, A'nın kapanışı da ( cl(A) diyelim
buna) dışbükeydir.
Şimdi x,y noktaları cl(A)'da olsunlar.
Aralarında bir doğru parçası bulacağım cl(A)'da olan.
Şimdi cl(A) 'nın tanımı gereği x_n --> x ve y_n ---> y dizileri vardır
A'nın içerisinde. A dışbükey olduğundan her t € [0,1] ve her n € N
için t*x_n + (1-t)*y_n noktaları A'nın elemanlarıdır.
Yani her bir t için A'nın içinde bir dizi oluşur, ve hatta limitin
toplama ve bir sabitle çarpma ile ilgili özelliklerini kullandığımızda
bu dizinin bir yere yakınsadığını ve hatta tx + (1-t)y noktasına
yakınsadıklarını görüyoruz. Kapanışın tanımı gereği bu nokta cl(A)'nın
içindedir.
Demek ki cl(A)'dan herhangi x,y alırsak aralarındaki doğru parçası da
yine cl(A) 'da kalıyor.
cl(A) dışbükey!!!