Re: [MD-sorular] Açık küme & 1. türevi olan ancak 2. türevi olmayan bir fonksiyon

Ali ilik aliilik at gmail.com
31 Eki 2006 Sal 16:55:12 EET

f(x) = (x^n)sin(1/x) ise,

n=1 için,

f(x) = xsin(1/x)

f'(x)=sin(1/x)+ cos(1/x)(-1/(x^2))x = sin(1/x) - cos(1/x)/x : Bir tek x=0 da
tanımsız.

f''(x)=cos(1/x)(-1/(x^2))+[sin(1/x)((-1/x^2))x+cos(1/x)]/(x^2)=
-cos(1/x)/(x^2)+[(-sin(1/x)/x)+cos(1/x)]/(x^2) : Bir tek x=0 da tanımsız.

n=2 için,

f(x) = x^2sin(1/x)

f'(x) = 2xsin(1/x)+ (cos(1/x))(-1/(x^2))x^2 = 2xsin(1/x)-cos(1/x) : Bir tek
x=0 da tanımsız.

f''(x) = 2sin(1/x)+(cos(1/x))(-1/(x^2))2x+sin(1/x)(-1/(x^2)) =
2sin(1/x)-2[cos(1/x)]/x-[sin(1/x)]/(x^2) : Bir tek x=0 da tanımsız.

Yukarıdakileri 3 kez kontrol etmeme rağmen hata yapmış olabiliri ama işin
bir tek sıfırın bozduğu açık.

Halbuki, birinci türevinin olmadığı derken, birinci türevinin var olduğu tek
bir nokta bile olmayan bir f demek istemiştim. İyi ifade edemedim. Aynı
şekilde 2. türevinin olmadığı derken 2. türevinin var olduğu tek bir nokta
bile olmayan bir f (reel) demek istemiştim. (Yoksa, yanılmıyorsam C de bir
kere türevlenebilirse sonsuz kere türevlenebilirdir bir f)

O yüzden en azından n=1, ve n=2 için f(x) = (x^n)sin(1/x) işimi görmüyor.

Calculus'un Temel Teoremi'ni hangi fonksiyona uygulayacağıma karar
veremedim.

f(x) = (x^n)sin(1/x) fonksiyonunaysa kısmi integrasyon yardımcı olabilir
galiba. Düşünüyorum, düşüneceğim. Hata payından kasıt, türev almada hata
payı mı yoksa istediğim gibi bir f bulmadaki hata payı mı anlayamadım.

Weierstrass ve  Hofstadter-Conway Dizisi'nden elde edilen Blancmange
fonksiyonlarına The FTC uygularsam bulacağım fonksiyon işimi görecek. Bir
bulabilsem...Üzerine düşünmedim o integrallerin. Şimdiki işim de
derslerimden arta kalan zamanlarda o integrallerin nasıl alınacağını
araştırmak.

Ali

30.10.2006 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: