[MD-sorular] Bu Tümce Yanlıştır

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
5 Eyl 2006 Sal 13:24:26 EEST

Merhaba,
Bu tümce paradoksal bir tümce. İşin püf noktası bu tümcenin matematiksel
olarak yazılamayacak olması mı? (Matematikte artık hiç bilinen paradoks
olmadığından bir püf noktası arıyorum.) Yani sorun doğruluk yanlışlık
kavramlarının matematiksel olarak ifade edilememesinden mi kaynaklanıyor.
Örneğin kanıtlanabilirlik kavramı matematiksel olarak ifade edilebiliyor ve
de dolayısıyla "Bu tümce kanıtlanamaz." tümcesi yazılabiliyor. Sonuç olarak
doğru olan ama kanıtlanamayan tümcelere bir örnek oluşturuluyor. (Hatta 2005
- 4 sayısında matematiksel olarak ifade edilmişti bu kavram.)
Yazdıkça daha da emin oldum dediklerimden, ama yine de bir bilenden sorunun
(daha doğrusu çözümün) *tam olarak* "yanlışlık" kavramının matematiksel
olarak ifade edilememesinden kaynaklandığını (ya da başka bir
yderden kaynaklandığını) duymak isterim.