Re: [MD-sorular] RE: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 20, Konu 25

OktayD oktayd at belgeci.com
24 Eyl 2006 Paz 11:21:49 EEST

Bizim Fizik bölümünde Fiziksel tanımlamaları yaparken ilk başta tarihsel
yaklaşımı pek yapan olmuyor (bazıları heyecanla anlatmayı seviyor) ama
mesela ikinci sınıfata Bilim Tarihi dersinde ve çoğunlukla da dördüncü
sınıfta Fiziğin Evrimi dersinde bu bilgiler çok iyi bir şekilde
alınabiliyor. Bu şekilde bu bölümden mezun olan öğrenci bu donanıma sahip
olabilme fırsatına erişmiş oluyor. Sanırım ODTÜ Matematikte de birinci
sınıfta temel matematiksel kavramların, kanıt yöntemlerinin, vs. işlendiği
bir ders varmış, pek emin değilim.

Aslında öğrencinin kendisi bu tür bilgilere rahatlıkla ulaşabilir. İlgili
öğrenci mutlaka internetten  ya da kütüphaneden araştırıp o konunun çıkış
noktasını vs. bulabilir. Zaten bazı kitaplar bu tür şeyleri de içeriyorlar
gördüğüm kadarıyla.

Mehmet'in söylediği şeyin bununla alakası yok sanırım. Anladığım kadarıyla
o, fizikçilerin bir matematiksel yapıyı kullanırken onu doğru bir şekilde
öğrenip öğrenmediklerinden şüphelenmiş.

Saygı Sevgi ve Mantık...