RE: [MD-sorular] RE: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 20, Konu 25

ilker kocyigit ilkerk at riskturk.com
24 Eyl 2006 Paz 14:52:59 EEST

Topoloji neden ise yaradiginin bu forumun disinda da cok kez soruldugunu
dusunuyorum. Sadece fizik uygulamasi degil matematigin diger alanlarinda da
nasil kullanilabilecegi analizinki, integralinki kadar sezgisel degil.

Asil soru herne idiyse benim soruya cevaben degil ama bana cagristirdigi
olarak eklemek istegim:
mat. egitimi sirasinda ozellikle bazi konularda modern tanimlar ile
kesmemek, bunlara nasil ulasildiginin, fikirlerin insanoglunun zihninde
nasil olgunlastigina deginilmesinin faydasinin buyuk olduguna inaniyorum.
Bu saglaninca konunun aslinda bir ihtiyactan ciktigi, kullanimi kisi
tarafindan daha kolay öngörülebilir, konu daha iyi anlasilir.

Dedigim yanlis anlasilmis olabilir. Ben tarih dersi okutulmasini
savunmuyorum. Her dersin oyle konular vardirki modern tanimini anlamak,
konunun algilanmasi icin yetersiz kaliyor. Ornegin kac kisi kompaklığın bir
satırlık güncel tanımını okudugunda hangi saik ile ortaya ciktigini,
gelistigini, nerede kullanılabilecegini algilayabilir. Dif.geo. ogrenirken
gauss'un ilgili ilk makalesine en azından amacına, kavramların cikisina
bakmadan anlamaya calismak konuyu bayagi havada birakiyor.

Diger konuda size katilmiyorum. Ogrenciler bir konuyu daha iyi anlamak icin
hangi kaynaga, hangi sirada, hangi sure ile basvuracaklarini bildiklerini
varsayamayiz. Mutlaka yetkin bir kisi (ornegin ilgili dersin profosörü)
tarafindan yonlendirilmesi sart.

Bu arada topolojinin cikis noktasi olarak fiziksel bir problem olan
konigsberg koprusu diye gosterilmesi de ilginc baska bir nokta:
http://www-history.mcs.st-and.ac.uk/~history/HistTopics/Topology_in_mathemat
ics.html

Saygılarımla,
ilker kocyigit.