Re: [MD-sorular] RE: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 20, Konu 25

murat ÖZARSLAN muratozarslan at gmail.com
24 Eyl 2006 Paz 19:22:46 EEST

Matematik eğitiminin yapıldığı universitelerimizde matematik tarihi adında
bir ders mevcut seçmeli olup olmadığı hakkında fikrim yok ben 1 dönem
almıştım.Ancak ilker bey şu noktaya dikkatinizi çekmek istiyorum zihinlerde
oluşan her soru insanı rahatsız eder bu yaratılıştan gelen bir özellik olsa
gerek(kişisel görüşüm) şu durumda insanın bu soruları çözmek için harekete
geçmesi doğaldır bu da o sorulara ya da genel manasıyla bu gibi özel
durumlara yönelik çalışmalara yöneltecek bireyi.Şimdi problemimiz insanın
zihninde oluşabilecek soruların çözümü için ya da çözüme götürecek ipuçları
için yeterli çalışma var mı? Sizin varmış olduğunuz sonuca yönelik prof. dr.
ali dönmez hocamızın 5+5 şeklinde matematik tarihine yönelik ansiklopedileri
bulunmaktadır ödeyene kadar canım çıktı ama faydalanmamak elde değil.
Aslında sizin düşündükleriniz üniversite yıllarımda (sanki çok geçtide
üzerinden :) ) benimde kafama takılmıştı.Bu eksiklerin en büyük nedeni hala
bilginin hazır verilmeye çalışılmasıdır kanımca.Bu da konuların
yetiştirilmesine yönelik bir çabaya sokuyor hocalarımızı ve bazı noktaların
atlanmasıyla sonuçlanıyor.Bilgiye yönlendirildiği sürece kişi kendince
oluşturduğu tarzıyla kendi zihnindeki her soruya çözüm
bulabilir.Sonuçtaevren bu görüş için oldukça küçük bu nedenledir ki
cevapsız kalan soru
yoktur denebilir.Kendi fikirlerim olduğunu belirterek sizleri saygıyla
selamlıyorum...