[MD-sorular] geometri sorusu

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
27 Eyl 2006 Çar 23:05:41 EEST

Bu soru çözümsüz, daha doğrusu FCD açısı birden birden fazla değeri
alabilir. Bir kare üzerine bir eşkenar üçgen çizeriz. Ondan sonra
eşkenar üçgenin kenarlarından birini çap alan çember üzerinde dik
üçgenin dik köşesini konuşlandırırız (bunun şekildeki F noktası
olduğunu varsayıyorum). O şekildeki tüm özellikleri elde ederiz
üstelik F'yi çember üzerinde kaydırarak FCD açısını değiştirebiliriz.