[MD-sorular] 2 sorum var..(iki nokta iki soruyu ifade ediyor:))

Kemal AYGÜN kemal_bacon at hotmail.com
2 Nis 2007 Pzt 17:15:42 EEST

1. bir abc üçgeni çizin. b açısı 45, c açısı ise 60 olsun.bc doğru parçasını
1 e 2 oranında bölün ve o noktaya d  ismini verin. bd uzunluğu k olursa bc
uzunluğu 2k olacak yani. sorum şu: adc açısı ne olur?
bu açının tanjantını buldum ama trigonometri cetveli olmadan bi işe
yaramıyor. cevap 60 ie 70 arası bişeydi.tam olarak cevabı
bulabilirmisiniz...
2. bir açı verilsin.bu açıya x açısı diyelim. x açısı 0 olabildiği gibi 360
da olabilir ve zaten bunlar denktir. yani noktayı temsil eder.(belki de
doğruyu tam emin olamıyorum.)benim sorum şu: bu x sayısı irrasyonel olabilir
mi (bir soru daha: bu x sayısı ondalık devreden bir sayı olabilir mi?
ondalık devreden sayının irrasyonel olmadığını biliyoruz.)

Siz de iletişimin evrimine katılın!
http://www.communicationevolved.com/tr-tr/