[MD-sorular] Degismeli mi, degismemeli mi?

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
2 Nis 2007 Pzt 21:16:59 EEST

Burada bir hata var galiba.

Eger zarflari degistirmezsem beklentim 0'dir. Cunku ben kendi zarfimi
secmisim. O para zaten benim. Ve zarflari degistirmeyi reddederek daha fazla
bir kazanc beklemiyorum.

Simdi diyelim zarflari degistirmeye karar verdim.

Az para olan zarfta N lira olsun. Cok para olan zarfta o zaman 2N lira olur.

Eger N liralik zarfi secmissem N lira kazanacagim.

Eger 2N liralik zarfi secmissem N lira kaybedecegim.

Dolayisiyla beklenti (1/2)N + (1/2)(-N) = 0'dir yine.

Yani zarflari degsistirip degistirmemek farketmez.

Ihsan'in akil yurutmesinde iki hata var sanirim: 1) Zarfta N lira oldugunu
varsayarak degisebilecek bir miktari sabitliyor. 2) Sadece karsidan gelecek
parayi hesap ediyor ve ne kadar kaybedebilecegini hesaplamiyor. Oysa
beklentiye kaybedilen paranin da gimesi gerekiyor, sonuc olarak zarfi
degistirerek bir tur kumar oynuyoruz, kaybetme olasiligimiz var.

Ali

  _____