=?windows-1254?Q?RE:_[MD-sorular]_Rv:_MD-sorular_Toplu_Mesaj=FD, _Say=FD_2?= 7, Konu 5

Burak Bitlis burak_bitlis at hotmail.com
3 Nis 2007 Sal 17:41:26 EEST

> SONUC:
> Iki zarftan birinde N lira oldugundan eminsen (acip bakmissan), diger
> zarftaki beklentin
> E=(N/4)+N liradir. Zarflari degisirsen eski durumuna gore N/4 lira
> kazanclisin.

Diyelim oyunu oynatan adamin toplam 300 lirasi var, 0 ile 100 arasi rastgele bir sayi seciyor, o kadar parayi ilk zarfa koyuyor.
onun iki kati kadar parayi ikinci zarfa koyuyor. Ama bunu bilmiyorsunuz, sonra size iki zarfla gelip sadece "bunlarin birinde digerinin iki kati kadar para var" diyor.

Eger sectiginiz zarfta 50 lira gormusseniz ve  diger zarfda 1/2 olasikla 100 lira, 1/2 olasilikla 25 lira vardir. Zarf degismekte haklisiniz.
Ama ilk zarfda 150 lira gormusseniz diger zarf da %100 75 lira vardir , degismek zarar getirir :)

kisaca demek istedigim  "1/2 olasilikla diger zarfta 2N lira var, ve 1/2 olaslikla da N/2 lira" argumani hatalidir. Bu yuzden, bu argumana bagli beklenti hesabi da yanlistir.

Burak.