[MD-sorular] celiski mi?

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
9 Nis 2007 Pzt 00:59:19 EEST

Bu olcum konusunu cok bilmiyorum, ilgili baska bir sey sorayim. Bu soru
icin, yani ornek uzay kumesi [0,3] oldugunda, hem [0,1) araligina hem de
[1,3] araligina ayni olasilik olcusunu (probability measure) tanimlamak
mumkun mudur? Yani 1/2'yi. Olasilik teorisinin belitleriyle celismiyor gibi
gorunuyor? Gercek hayata uymadigindan mi boyle yapilmamis? Ya da bu prob.
assignment ve prob. measure tamamen farkli seyler mi?

Bilmedigim bir konu olmasina ragmen daha spesifik yazmaya calisayim: X=[0,3]
uzerinde bir sigma-algebra tanimlasak {boskume, [0,1), [1,3], [0,3]}
seklinde, burada sirayla 0, 1/2, 1/2, 1 seklinde prob. measure tanimlamak
bir celiski yaratir mi?

Kerem