[MD-sorular] ispat arıyorum

Ahmet A. Sabancı ahmet.che at gmail.com
11 Nis 2007 Çar 20:52:21 EEST

Herkese Selam;
Benim aklıma takılan birşeyi sizlere sormak istedim. Geometri dersinde
üçgende özel teoremleri işliyorduk -yani Menelaus, Ceva, Carnot ve Stewart
teoremleri-. Ben bunları biraz kurcalayıp ispatlamaya çalıştım. İspatlarda
bayağı ilerledim fakat bir türlü tamamına erdiremedim. Menelaus ve Ceva'nın
ispatlarını bulup devamını getirdim fakat Stewart ve Carnot için aynı şey
geçerli olmadı. Hiçbir yerde bulamadım ve devamını da bir türlü getiremedim.
Acayip kafayı taktım. N'olur yardım edin... 2 haftadır kurcalıyorum
bulamadım yardım edin...

İspatları bilenler bana gönderirse çok makbule geçer :)

Sevgiler
Ahmet

--
www.mathahmet.teorisi.com