[MD-sorular] alt grup tabloları&çizge teorisi

Ali ilik aliilik at gmail.com
13 Nis 2007 Cum 14:33:26 EEST

"Alt grup tabloları (subgroup structures sanırım) çizge teori açısından
ilginç midir?"
diye bir soru soracaktım. İnternette arayayım önce dedim, aradım ilgisi
varmış.

Ama yine de konu üzerinde (gruplar ve veya çizge teori) uzun yıllar çalışan
tecrübeli kişilerin görüşünü merak ediyorum.

Şu açıdan da soruyorum:

Bazı konular ilginç değildir matematikte bildiğimiz gibi. Örneğin,
basamaklarla ilgili; sayıların özüyle ilgili olmayan sorular..

Bazı sorulara ise bulaşılmaması tavsiye edilir. Örneğin, geçişli bağıntı
sayısı...

Alt grup tablolarını çizge teori açısından incelemek..

Hatta lattice kavramı da devreye giriyor sanırım.

Soyut matematik dersi alırken, minal elemanlarla ilgili tablolar görmüştük.
Orada lattice kavramından çok az bahsettik sanırım.

Teşekkürler.

[ ( Yazarı tarafından ücretsiz.. ) A Computational Introduction to Number
Theory and Algebra: http://shoup.net/ntb/ ]