[MD-sorular] önerme, kapanýþ ve formula1

Ali ilik aliilik at gmail.com
13 Nis 2007 Cum 14:54:44 EEST

Yanıtını bildiğim soruları buraya SORMAMALIYIM.

Ancak aşağıdaki soruları (bazıları soru değil iddia), SORMAK, yanıtını
aramak için değil (yanıtlarını/ne derece anlamlı soru olduklarını biliyorum)
ilginç olduğu için paylaşıyorum. Belki bir yerlerde, uygun bir amaç için
kullanılabilir.

1- Bir önermenin yanlış olduğunu göstermek kolaydır. Çünkü 1 tane karşı
örnek bulmak yetecektir.
(Hatırı sayılır Türkçe dökümanda, bazı kitaplarda rastladım buna.)

2- "A kümesinin kapanışı, A ile A'nın yığılma noktalarından oluşan kümenin
birleşiminden oluşan kümedir.
A'nın kapanışı aynı zamanda, A'nın içi ile A'nın sınır noktalarının
kümesinin birleşiminden oluşan kümedir.
Demek ki, A'ları sadeleştirirsek, A'nın sınır noktaları kümesi ile A'nın
yığılma noktları kümesi aynı kümedir."

Çelişki nerede? Neden?

3- Bir formula1 yarışında sonuncuyu geçen kaçıncı olur?

Tekrar belirtmek istiyorum, sorular hoşuma gittiği için paylaşıyorum.
Yanıtlarını aramıyorum.
Ama yine de yanıt veren olursa, doğru olduğunu düşündüğüm yanıtlarımın
yanlış olduğu ortaya çıkar belki. Ya da bilmediğim başka bakış açıları
getiren olur.

Ya da hiçbiri ilginç değildir. Yanlış düşünüyorumdur. Emin değilim;
olamıyorum.

Paul Erdős: "Mathematics is not yet ready for such problems." (About the
Collatz conjecture.)
Q: Still not ready?

[ ( Yazarı tarafından ücretsiz.. ) A Computational Introduction to Number
Theory and Algebra: http://shoup.net/ntb/ ]