RE: Yanıt: [MD-sorular] daire icine cizilen ucgen

Burak Bitlis burak_bitlis at hotmail.com
15 Nis 2007 Paz 21:59:54 EEST

Selam, Tek degiskene indirgemek icin once ucgenin ikizkenar olmasi gerektigini gosterebilirsin.
diyelim ucgenin cember uzerinde A,B,C noktalarinda. BC kenarini sabit olsun, A cember uzerinde hareket ediyor. A noktasindan gecen ve BC'ye paralel kirisi ciz, buna AD, diyelim. Bu kirisle BC arasindaki uzaklik ucgenin yuksekligidir. Bir de BC'ye paralel ve cembere teget dogrulari ciz (iki tane), bunlardan BC'ye en uzak olaninin cemberle kesistigi noktaya E diyelim. E noktasinin BC'ye uzakligi, AD'lerin BC'ye uzakligindan buyuktur. Dolaysiyla ucgen alanini maksimum yapmak icin A noktasini E noktasinda secmen gerekir. Bu durumda da ABC ucgeni ikizkenar olur. Burdan sonra alan formulunu tek degiskenli yazabilirsin.Burak

Date: Sun, 15 Apr 2007 20:05:56 +0300From: kerem.altun at gmail.comTo: MD-sorular at matematikdunyasi.orgSubject: Re: Yanıt: [MD-sorular] daire icine cizilen ucgenEvet cikiyor tabii. Ama alani tek bir degiskene bagli olarak yazamadim ben. Zaten yazamayiz gibi de gorunuyor. Geometrik veya turev kullanmadan cebirsel bir yolu var midir diye sormustum. Ya da iste tek bir degiskene gore turev kullanarak. Kerem