[MD-sorular] UCGENIN IC ACILARI

nami yıldırım yildirimnami at yahoo.com
17 Nis 2007 Sal 19:07:43 EEST

Radikal gazetesi yazarlarindan Funda Ozkan'in yazisinin bir kismi:

  Oyak Otomotiv ve Çimento þirketleri Yönetim Kurulu Baþkaný Celal Çaðlar, ekonomik gidiþatý, yatýrým bilançosunu, grubun planlarýný anlatmak üzere geçenlerde gazetecilerin karþýsýna geçti ve baþladý konuþmaya:
"En doðru lisan matematiktir. Þimdi ben size üçgenin iç açýlarýnýn toplamý kaç diye sorsam, çoðunuz 180 derece dersiniz. Yanlýþ efendim. Hangi üçgenden bahsediyoruz? Riemann, üçgenin iç açýlarýnýn toplamýnýn 180 dereceden fazla olduðunu ortaya çýkardý."
Celal Çaðlar, Alman matematikçi Georg Friedrich Bernhard Riemann'dan örnekle baþladý, Einstein'ýn izafiyet teorisine geçti, oradan da Newton'a...
'Kâr-zarar'ýn deðerlendirileceði bir toplantý için Celal Çaðlar'ýn anlattýklarý pek alýþýldýk deðil...

  http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=218619&tarih=17/04/2007

nami

 Check outnew cars at Yahoo! Autos.