Ynt: Re: [MD-sorular] (konu yok)

21umit 21umit at mynet.com
20 Nis 2007 Cum 09:24:29 EEST

0! = 1 dir.
İspatı iki farklı şekilde yapılabilir. Birincisine ispat denmez ama
lise öğrencisinin anlayabileceği tarzdadır.

1) n! = n.(n-1)!  olduğunu biliyoruz. Bu eşitlikte n = 1
yazılırsa
    1! = 1.(1-1)!
     1 =     0!
böylece 0! in 1 olduğu görülür.

2) gamma  fonksiyonları  adında n! in tanımı
yapılıyardu.
 integral ( 0 dan sonsuza) (e^ -x) .(x^n).dx
burada n=0 yazılırsa yine 0!=1 olduğu görülür.

saygılar
ümit