[MD-sorular] Fare ve Peynir

Barış Demir barisburcin at gmail.com
20 Nis 2007 Cum 21:52:20 EEST

"Eger P(X), "peynir A'da oldugunda, fare ilk hamle olarak X deligine
girdiginde peyniri bulmak icin gerekli ortalama zaman"

olarak tanimlansa, P(A) = 2 olur. Oysa senin P(A) = 2/3."

Ben P(X) i "peynir A da oldugunda, fare ilk hamle olarak X deligine
girdiginde peyniri bulmak icin gerekli zamanlama" olarak tanimliyorum. Bu
zamanlamalarin toplami peynirin bulunmasi icin gerekli ortalama zaman
oluyor.

Sizin dediginiz gibi yapilirsa;  yani P(X) "peynir A da oldugunda, fare ilk
hamle olarak X deligine girdiginde peyniri bulmak icin gerekli zaman" olarak
tanimlanirsa eger, o zaman P(A) = 2 olur. P(X) ise;  X de gecen sure + (P(A)
+ P(B) + P(C))/3 olur. Bu durumda ortalama zaman P(X) lerin toplami olmaz,
P(X) lerin toplaminin aritmetik ortalamasi olur. Yani bulmamiz gereken deger
[P(A)+P(B)+P(C)]/3 olur.

Yani bizim sorumuz icin özetle;

P(A) = 2

P(B) = 3 + (P(A)+P(B)+P(C)/3)

P(C) = 4 + (P(A)+P(B)+P(C)/3)

Burdan [P(A)+P(B)+P(C)]/3 = 9 bulunur.

Kendimce anlatmaya calistim, sizin yapacaginiz cözümü merakla bekliyor
olacagim.

Eger P(X), "peynir A'da oldugunda, fare ilk hamle olarak X deligine
girdiginde peyniri bulmak icin gerekli ortalama zaman"

olarak tanimlansa, P(A) = 2 olur. Oysa senin P(A) = 2/3.

Demek ki bu degil.

Ben MD icin bir seyler yazdim. Asagi yukari senin yaptigin gibi yaptim. Son
cilayi atayim yollarim bu siteye. Gordugunde belki P'nin tam tanimini
verebilirsin.