[MD-sorular] Tekrarlý kombinasyon ???

cengiz zopluoglu cengizzopluoglu at hotmail.com
20 Nis 2007 Cum 22:30:08 EEST

Tekrarlı kombinasyon diye bir şey duyan var mı aranızda ? yani tekrarlı
permütasyon gibi bunu da kısadan bulabileceğimiz bir yöntem.

Mesela  a,a,b,b,b,c,c,d,d,d,d,d,e,e,e,e harflerini kullanarak 5 er li kaç
farklı grup oluşturulabilir gibi bir soruya cevabı kolay yoldan vereceğimiz
bir genel formül bulabilir miyiz?

Ben bugüne kadar hiç rastlayamdım. Belki de benim cahilliğimdir. Ama
gerçekten öğrenmek istiyorum.

Birde eğer bütün elemanlar farklı olsaydı tüm kombinasyonların sayısı 2^n .
Peki yukarıdaki soru için tüm kombinasyonların sayısını nasıl bulacağız.
Çünkü aynı elemandan dolayı bazıları aynı grup olacak.

Sohbet ve eglence, web kamera ve sesli sohbet Messenger'de.
http://messenger.msn.com/?mkt=tr&DI=3490&XAPID=2584