[MD-sorular] Fare sorusu MD'de

Ali İlik aliilik at gmail.com
23 Nis 2007 Pzt 01:47:20 EEST

Daha basit bir açıklaması için şunu denedim, faydalı olur mu bilmiyorum:

x1=(1/3).2+(1/3)(3+x1)+(1/3)(4+x1)

eşitliğini 3'le genişletelim.

3x1=2+(3+x1)+(4+x1).

3x1=2+3+4+2x1

3x1-2x1=2+3+4

olduğuna ikna etmemiz lazım.

Soruyla ilgili olarak bunu bir şekilde açıklayabilirsek,
ilkokul/ilköğretim öğrencisinin anlamasına yaklaşmış oluruz.

Beceremedim henüz. Döngüleri basit bir şekilde açıklamamız lazım daha basite
indirgemek için.

Ali

21.04.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: